Sawubona! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Thalasha - WaarBenJij.nu Sawubona! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Thalasha - WaarBenJij.nu

Sawubona!

Blijf op de hoogte en volg Rob en Thalasha

04 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Sawubona!

Na een vergeefse poging om een blog te plaatsen vanuit Swaziland, dan hier nu toch ons eerste berichtje!

We zijn nu een week in Z-A en hebben al zoveel mooie dingen gezien!
Na een goede vliegreis zijn we goed opgevangen door iemand van Fairfield travel en zijn we naar ons hotel begeleid. Hier hebben we heeeeerlijk geslapen en de volgende morgen zijn we vroeg op pad gegaan. Eerst onze auto opgehaald in Johannesburg, waarna we onze weg vervolgden naar Blyde River Canyon.
Gelukkig went het links rijden, de overstekende koeien, de kraters in de weg en de overbeladen auto's snel!

Na aankomst in Blyde River Canyon een wandeltocht gemaakt naar het upper view point, van het resort waar we zaten. Het uitzicht was hier echt geweldig!!

De volgende dag hebben we de auto weer gepakt en hebben we de panorama route gereden, vanaf ons park richting Graskop. Onderweg hebben we mooie uitzichtpunten gehad en schitterende watervallen gezien.

Donderdagmorgen weer op tijd vertrokken richting het Krugerpark. 's Avonds meteen een gamedrive gedaan. Hier hebben we o.a. een kudde olifanten gezien (inclusief dombo ;-) ), en een neushoornfamilie.
De volgende morgen/nacht ging om 3 uur de wekker want we gingen weer op zoek naar de big five! Dit keer veel geluk! Er kwam zomaar een luipaard de weg oversteken, op z'n dooie gemakje! Ook hebben we een hoop leeuwen gespot, eerst vanaf een afstandje. Later kwam er nog een leeuw de weg oversteken en was deze ineens wel erg dichtbij!

Die avond nog maar eens een gamedrive gedaan ;-). ook dit keer leeuwen gespot! Dit keer liepen een paar vrouwtjesleeuwen op de weg, met een stuk of 10 welpjes! Dus ook Simba hebben we gezien!
Op de weg terug naar het kamp ook nog een luipaard in de struiken gespot, dus ook deze drive was weer zeer geslaagd!

Vervolgens zijn we naar Swaziland gegaan. Tijdens de rit hiernaartoe hebben we een stuk door het Krugerpark gereden. Onderweg kwamen we 2 mannetjesleeuwen tegen. Deze lagen vlak langs de weg, lekker lui te zijn! Wat geweldig!

In Swaziland hebben we vooral een beetje ontspannen op het terras, waarna we gisteren richting Hluhluwe zijn vertrokken. Daar aangekomen werden we door de eigenaar van het park gewezen op een Cat Project in de buurt. Hier zijn we naartoe gegaan en ook dit was weer super! We hebben een Cheeta geknuffeld!! Twee zelfs! ;-)

Vandaag zijn we door Hluhluwe park gaan rijden, helaas zonder succes. We zijn zelfs geen impala's tegen gekomen... ook in St Lucia niet veel nijlpaarden kunnen spotten, dus toen maar dit internetcafe ingedoken!

Wat we wel veel hebben kunnen spotten de afgelopen week zijn apen, en dan met name de Baboons. Vooral Rob is er druk mee geweest. Hij heeft ze al een paar keer moeten weg jagen! De eerste keer was in Blyde River Canyon, waar de apen ineens in de keuken zaten (1e afrikaanse les: sluit deuren en ramen ten alle tijden!). Gelukkig schrokken de baboons net zo van Rob als hij van hen, en waren ze snel weer vertrokken.
Ook in het Krugerpark vonden ze onze keuken interessant. Hier hadden we een buitenkeuken, en de koelkast is dan natuurlijk errug leuk voor de apen! De eerste keer is er een flesje sap buit gemaakt... Hierna hebben we zowel de tafel als stoelen voor de koelkast gezet, maar dit mocht niet baten... De volgende morgen moesten we ontbijten zonder kaas... ;-)

Morgen gaan we dan eindelijk richting Mother of Peace. Hopelijk kunnen we het vinden! ;-)

Groetjes!

• 04 Februari 2013 - 18:11

Anja Kool:

Hoihoi, fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    Geniet er maar lekker van. Dikke kus uit Oud-Beijerland

• 04 Februari 2013 - 18:21

Fam Doorn:

Hoi Hoi,

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    En super dat jullie al zoveel dieren gespot hebben.En wat zullen jullie raar opgekeken hebben als je ineens apen in de keuken hebbn.
    En morgen naar de Mother of Peach,dat zal ook wel weer veel superspannend zijn ,zodat je kan zien hoe het met de kindjes gaat.

Nou Rob en Thalasha nog heel veel plezier!

Groetjes Opa en Oma Doorn
    en Erik en Marina

• 04 Februari 2013 - 20:31

Lenie:

Hoi Rob en Thalas

Wat kan je een hoop mee maken in ëën week tijd, dit maak ik nog geen eens mee in een jaar tijd, geweldig om te lezen, veel plezier met de kinderen en nog een fijne vakantie verder.

groetjes Lenie xxx

• 06 Februari 2013 - 08:49

Marjolein:

Hallo Thalasha en Rob,

Geweldig om te lezen hoe jullie het daar naar je zin hebben.

En veel plezier bij de kindjes bij Mother of peach. Fijne vakantie verder.
    Liefs van ons uit Capelle

• 06 Februari 2013 - 11:09

Kim:

Hee Thalasha,

Dat klinkt heeel gaaf! Jullie hebben echt al een hoop gezien :)
    Ik ben benieuwd hoe je het bij MoP zult hebben! Dat wordt zoeken tussen de suikerrietvelden ;) Ach, als je de brug kunt vinden, komt het vast goed.

Geniet ervan!

x Kim

• 06 Februari 2013 - 13:40

Leinko:

Hoi Rob en Thalasha,

Leuk verhaal! Hopelijk beleven jullie nog vele avonturen, ik wordt wel nieuwschierig naar foto's natuurlijk!;)

Groetjess!!

• 10 Februari 2013 - 20:38

Paul En Anne - Marie :

Ha! Wat klinkt t al gaaf zeg wat jullie meemaken ben benieuwd naar de nieuwe verhalen!

• 16 Februari 2013 - 14:19

Dennis En Margot :

Hey,
    Ik lees net jullie verhaal tijdens de carnaval is daar niet veel van gekomen! Haha en als ik het toen had gelezen had ik dat nu niet meer geweten waarschijnlijk haha!

Gaf dat je zoveel dieren hebt kunnen spotten! Ik hoop dat het gelukt is een deel te fotograferen! En tja die apen..... Wat zijn het toch een schatjes haha! Maar erg leuk en het ziet er veelbelovend uit!!!